300 zł dla ucznia na „Dobry Start"

Z dniem 1 lipca ruszył elektroniczny nabór wniosków do  programu polskiego rządu pn. „Dobry start”.

Świadczenie "Dobry Start" przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Rodzina będzie mogła liczyć na wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu.

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić rodzic dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Wniosek  można składać od 1 lipca do 30 listopada online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia droga tradycyjną (papierową).

Te same terminy obowiązują także do wniosków o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego z dodatkami.

Na terenie gminy Brusy wnioski w wersji papierowej przyjmowane będą od 1 sierpnia przez:

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Na zaborach 1

89-632 Brusy

biuro nr 2 i 3

tel. 52 39 69 384, 52 39 69 396

Jednocześnie informujemy, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego (500+)  na kolejny okres zasiłkowy przyjmowane będą od dnia 01-02-2021 – drogą elektroniczną, natomiast od dnia 01-04-2021 – drogą tradycyjną. 

 

Inf. MGOPS Brusy.

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.